Rens van der Horst

Een kans voor de Toekomst.

Ruim een jaar geleden vond ik aansluiting met gelijkgestemden bij de VVD-Asten. Met een enthousiaste groep zijn we toen aan de slag gegaan om ons voor te bereiden op de verkiezingen van 2022. Een mooie uitdaging welke we met een goed resultaat af hebben gesloten

Van een restzetel naar een meer als volle zetel op eigen kracht, een resultaat om trots op te zijn. Na deze mooie uitslag werden we, buiten onze verwachting om, benaderd om met het CDA en Samen voor Asten een coalitie te vormen.

Hier hebben we met zijn allen echt over na moeten denken, want wat kan onze bijdrage zijn als partij met 1 zetel in deze coalitie….. De overeenkomsten tussen de 3 partijen bleken groter als gedacht en echte struikelblokken kwamen we in de gesprekken niet tegen. Dit heeft ons toen doen besluiten om er vol voor te gaan.

De gedrevenheid van Ilse van Oosterhout en Frans Janssen om een mooi coalitieakkoord te kunnen vormen, welke ook bij onze identiteit past, is prijzenswaardig. Het resultaat mag er dan ook zijn, onze identiteit kunnen wij allemaal ook goed terug vinden in dit akkoord.

Onze slogan “Bouwen aan de toekomst” is dan ook goed zichtbaar in dit coalitie akkoord. Zelf zie ik het ook als “een kans voor de toekomst”, we hebben hier namelijk de kans om te bouwen aan een mooiere toekomst voor Asten en haar inwoners. Deze kans moeten we dan ook met beide handen aangrijpen.

Bij deze wil ik je dan ook uitnodigen om met ons mee te denken over kansen om te bouwen aan een mooiere toekomst voor Asten, ongeacht je afkomst of leeftijd, iedereen is welkom.